Intervisie besturen en directeuren

21 november 2017
Op 21 november zijn bestuursleden en directeuren met elkaar in gesprek geweest over de Rijnlandse principes. Wat betekent dat voor bestuurders, toezichthouders en directeuren?
Het grootste gedeelte van de FPO directeuren nemen deel aan het leertraject in het kader van de herregistratie. 
Het leertraject omvat drie thema's: persoonlijk leiderschap, leiding geven aan veranderingen en toekomstgericht onderwijs.
De Rijnlandse principes zijn daarbij een belangrijk onderdeel en ook leidend in de organisatie van de scholen.
Deze principes hebben ook invloed op de manier van besturen en toezicht houden. 
Daarom nu voor de tweede keer een bestuurlijke intervisie over dit onderwerp. Naast een theoretisch deel zijn we ook aan de slag gegaan met praktijksituaties. 
Afsluitend kreeg elk schoolbestuur een tweetal praktijkboekjes over de Rijnlandse principes mee. 
Opgeteld genoeg ervaringen en informatie om mee te nemen en uit werken in de eigen schoolsituaties.